Friday, November 4, 2011

Supa de linte (Linten soup)

Ieri am luat pranzul la un restaurant egiptean foarte chic, unde am mancat o supa de linte incredibil de buna! L-am vrajit putin pe proprietarul restaurantului care este si persoana "vinovata" de comiterea acestei incredibile supici, si am obtinut reteta de la el ;)! Cu servitudinea dulceaga specific orientala, mi-a servit si o reteta de sos pt. falafel, pe care sper sa o incerc cat de curand. Nu am asteptat insa deloc inainte de a incerca supa de linte rosie, si cum aveam o punga de linte rosie in casa, am si pus-o la inmuiat, si azi dimineata m-am apucat de treaba! Daca va intrebati de ce supa mea de linte rosie este atat de...portocalie, am sa va raspund: este din cauza ca am pus mai multa kurkuma decat trebuia (pt ca ma-nebunesc dupa acest minunat condiment oriental!).


Ce ne trebuie:

O cana de linte rosie (pusa la inmuiat cu o seara inainte, si spalata in cateva ape)
2 morcovi
1 fir de telina
1 catel de usturoi
1 ceapa potrivita
1/2 lingurita cumin macinat
1/2 lingurita kurkuma
1/2 lingurita seminte de corandru zdrobite
1 lingura de coraindru verde maruntit
2-3 linguri de fulgi de ceapa copata si uscata in cuptor (ii da un touch atat de delicios, adaugata in farfurie, cand serviti!)
sare;piper

Cum se prepara:


Punem la calit zarzavatul maruntit, in 2 linguri de ulei.  Dupa 2-3 minute, adaugam lintea care a fost pusa de cu seara la inmuit in apa rece (si spalata in cateva ape). Lasam 1-2 min. sa se caleasca, apoi adaugam mirodeniile. Umplem oala cu apa (proprotiile mentionate sunt cam pt 2 l de supa) si lasam sa fiarba la foc mic, cu un capac deasupra.

Dupa ce s-au fiert legumele, bagam mixerul vertical in supa si o transformam inr-o supa crema. Potrivim de sare si piper. Presaram fulgi de ceapa desupra cand servim!

Un deliciu!!

4 comments: