Saturday, October 8, 2011

Supa de dovleac (Pumpkin soup)

Pai daca tot e toamna...sa ne jucam putin cu culorile astea radiante si cu gusturile pline si bogate si in farfurie. Este ciudat cum culorile astea atat de vii, apartin de fapt naturii care moare...un ultim spectacol sublim! Sa ne bucuram de fructele si legumele pe care natura ni le ofera cu atata generozitate, si sa incercam sa mancam mai putina carne, acum, inainte de iarna, cand avem nevoie sa facem provizii de vitamine si nu de grasimi! Poate suna a cliseu comunist ce am spus eu acum...dar cat de adevarat este! De aceea va propun o supica de dovleac, foarte gustoasa si cu o textura bogata, care sa ne tina bine de foame seara, de exemplu. Chiar daca are o lingura- doua de smantanica intr-o oala intreaga, tot nu are grasimile si caloriile unei mese de seara bazata pe carne, fie ea si la gratar! Reteta pe care o prezint aici face parte din bucataria olandeza, caci mai exista si retete de supa de dovleac si de pe alte meleaguri (de pilda marocana).


Ce ne trebuie:

1 dovleac (potrivit-depinde si cat de multa supa facem, eu am folosit unul cam de un kg la doi litri de supa)
1 cartof potrivit (ori de cate ori avem nevoie de o supa mai grosuta, cartoful ingroasa supa natural, fara sa mai folosim faina)
1 ceapa potrivita
1 crenguta de cimbru proaspat
1/2 lingurita de coriandru macinat
1/2 l supa de pui
1/2 de ardei gras
2 rosii decojite
3 linguri ulei de masline
2-3 linguri frisca de gatit sau smantana
o legatura de patrunjel 
sare si piper 

Mod de preparare:

Evident scobim dovleacul de pe coaja sa, il taiem in cubulete cat mai mici (dar nu e nevoie sa pierdem timpul ca sa taiem foarte-foarte marunt caci bagam mixerul in supa la sfarsit, oricum). La fel si celelalte legume (inclusiv rosiile decojite si curatate de samburi), le curatam si le taiem cubulete, apoi le punem pe toate la calit (mai intai ceapa pt 1 minut, apoi adaugam restul de legume) in cele trei linguri de ulei. Dupa ce s-au calit putin adaugam apa - cam un litru si jumatate (in ideea ca facem cam 2 l de supa). Lasam sa fiarba (cel mai bine cu capac) si cand este aproape gata, adaugam supa de pui (sau doua cuburi dizolvate in 1/2l apa calda). Lasam sa mai clocoteasca cateva minute, apoi dam de pe foc si cu mixerul vertical facem supa crema. Potrivim de sare si piper, mai adaugam 2-3 linguri de smantana, apoi patrunjelul tocat care cu parfumul sau minunat si proaspat va revigora supa. Bagam si ceva crutoane in supica si servim cu pofta!

7 comments:

  1. Da, intr-adevar! te imbie s-o mananci :)

    ReplyDelete
  2. ce idee buna, ca tot am vreo 4 dovleci prin casa ;) Si abia anul trecut am aflat ca se pot face supa din ei, am gustat si am aflat ca-mi place la nebunie supa asta!

    ReplyDelete
  3. wow..n-am mancat niciodata asa ceva. iaca vin la tine la masa, ca tot nu te-am mai vazut demult. pupici si o saptamana frumoasa

    ReplyDelete
  4. multumesc dragelor, supa de dovleac este incredibil de buna!niu ratati ocazia, acum, toamna s ao incercati! pofta buna!

    ReplyDelete
  5. supa sigur e delicioasa iar pozele,jos palaria!pupici

    ReplyDelete